Skip links

EY

Een awareness campagne voor de lancering van de nieuwe werken-bij-website

Social media campagne

119360

keer vertoond

836

klikken naar website

Google campagne

120910

keer vertoond

5483

klikken naar website

De uitdaging

In mei 2019 lanceerde EY haar nieuwe werken-bij-website. Om deze onder de aandacht te brengen bij verschillende doelgroepen van EY hebben wij een Facebook en Instagram campagne gedraaid met een looptijd van twee weken. Hiermee bereikten we kandidaten in de doelgroepen Accountancy, Consultancy, Cyber Security en Tax. De campagne trokken we daarna nog drie maanden door in het Google Zoeknetwerk. Hier richtten we ons op de doelgroepen Professionals en Studenten.

Social Media Campagne

Tijdens de campagneperiode hebben we verschillende campagneuitingen ingezet. De eerste dagen is voor alle vier de doelgroepen gebruik gemaakt van een korte trailer voor de nieuwe werken-bij-site. Vervolgens kregen de doelgroepen twee verschillende typen afbeeldingen te zien: een algemene afbeelding en quotecards van medewerkers van EY die behoren tot de doelgroep waarop de campagne zich richtte.

Resultaat Social Media Campagne

Alle uitingen bij elkaar hebben een bereik gehad van 119.360, wat leidde tot 836 klikken naar de nieuwe werken-bij-website van EY. Bij elke uiting analyseerden we wat dit voor effect had op de resultaten. Zo konden we EY adviseren welk type uiting ze het beste kunnen gebruiken per doelgroep en per campagnedoel.

Google Campagne

De Google campagne richtte zich op Professionals en Studenten. We bepaalden van tevoren zoekwoorden en we schreven de advertentieteksten. Dit, zoals altijd, in goed overleg met de opdrachtgever. Tijdens de campagne bleven we analyseren en optimaliseerden we waar mogelijk. Dit alles om het budget zo optimaal mogelijk te besteden.

Resultaat Google Campagne

Bij elkaar opgeteld zijn de advertenties 120.910 keer vertoond in de zoekresultaten van Google en is er 5.483 keer op een advertentie geklikt. De Click Through Rate is maar liefst 4,53%, dit terwijl de benchmark op 1,9% ligt! Bezoekers vanuit de campagne bekeken gemiddeld 3 pagina’s per sessie en bleven meer dan anderhalve minuut op de website. Ondanks dat de campagne gericht was op het creëren van awereness, heeft deze ook een rol gespeeld bij ruim 15% van het aantal sollicitanten.

Benieuwd hoe wij jou kunnen helpen met een succesvolle wervingscampagne?

Lees het hier