Skip links

MBB – De werving van een Hoofd Uitvoerder

MBB

De werving van een Hoofd Uitvoerder

203275

keer vertoond op ingezette kanalen

926

keer gelezen

4

sollicitanten

De uitdaging

MBB stond voor een uitdaging: het werven van een Hoofd Uitvoerder in de regio Utrecht. Een doelgroep die niet met bosjes tegelijk solliciteert op een vacature. En als er dan ook nog eens 361 vacatures voor Uitvoerder in dezelfde regio staan en nog eens 41 voor Hoofd Uitvoerder, dan heb je wat te doen. Helemaal als je weet dat er sowieso maar 3.800 kandidaten in dezelfde regio aan het profiel voldoen. Tijd voor wat magie.

Onze oplossing

Dus we hebben onderzoek gedaan naar deze schaarse doelgroep. Waar zijn zij online te vinden en hoe kunnen we zorgen dat zij ook echt de vacature onder ogen krijgen? Dat werd een mooie mix van mediakanalen; van Cobouw en Bouwjobs tot Google en Facebook. En nog véél meer. Kandidaten konden niet om de advertentie heen.

Een goede basis

Vanuit die advertentie komen kandidaten op de vacature terecht, dus die moest direct aanspreken en prikkelen tot solliciteren. Met een landingspagina op maat, geheel in MBB-stijl en volledig conversie-geoptimaliseerd hadden we goud in handen. Een aantrekkelijke vacaturetekst in de perfecte omgeving.

Het resultaat

En het resultaat mocht er zijn. Binnen korte tijd en met een beperkt budget is de vacature meer dan 200.000 keer vertoond via de verschillende kanalen. Het leverde 655 unieke bezoekers op voor de campagnepagina. De bezoekers bleven ook nog eens gemiddeld meer dan anderhalve minuut op de pagina en 60% zelfs door tot het eind van de vacature. Op de diverse jobboards werd de vacature in het totaal ook nog eens door 271 personen gelezen. Het leverde 4 kwalitatieve sollicitaties op, waarop uiteindelijk 1 geschikte kandidaat is aangenomen.

Benieuwd hoe wij jou kunnen helpen met een succesvolle wervingscampagne?

Lees het hier
Return to top of page