Skip links

Partners voor Jeugd – Jeugdzorgwerker

Partners voor Jeugd

De werving van een Jeugdzorgwerker

94142

keer vertoond op ingezette kanalen

2651

keer gelezen

13

sollicitanten

De uitdaging

Elk kind wil gewoon kind zijn. Een Jeugdzorgwerker helpt hierbij als dat nodig is. Een pittig en vooral ook belangrijk beroep. De kandidaten voor deze functie staan niet bepaald in de rij. In de regio Flevoland al helemaal niet. En laat dat nou precies zijn waar Partners voor Jeugd een nieuwe Jeugdzorgwerker nodig had. Hier konden ze dus wel wat hulp bij gebruiken.

Onze oplossing

Zoals altijd begonnen we met een onderzoek naar de doelgroep. We kijken hierbij niet alleen naar waar de doelgroep online te vinden is, maar bijvoorbeeld ook naar wat ze belangrijk vinden in hun baan. Zo zorgen we er niet alleen voor dat de doelgroep de advertentie ook echt te zien krijgt, maar ook dat we ze triggeren om door te klikken naar de vacature waar we ze overtuigen om te solliciteren. Dit resulteerde in een mooie wervingscampagne op voornamelijk social media en Google en een geoptimaliseerde vacaturetekst.

A/B-testing

Omdat we streven naar de perfecte campagne, stopt het werk voor ons nooit op het moment dat de campagne live staat. We blijven A/B-testen, optimaliseren en bijsturen. Zo ook bij deze campagne. Een van de dingen die we testten was het beeldmateriaal. Wat werkt er beter? Een foto van een Jeugdzorgwerker, van een jongetje dat blokken stapelt of van een tiener? De resultaten waren overduidelijk. Bij de foto van een Jeugdzorgwerker werd er twee keer zo vaak doorgeklikt naar de vacature dan bij de foto van het jongetje dat blokken stapelt. Ook de foto van de tiener deed het goed, hier werd er ruim 75% vaker doorgeklikt dan bij de foto van de blokken. En dat ook nog eens voor veel lagere kosten per klik. Vanzelfsprekend ging de rest van de campagne door zonder de foto met de stapel blokken. Wel zo efficiƫnt.

Het resultaat

Binnen een maand tijd is de vacature ruim 95.000 keer vertoond op de verschillende kanalen. En dan is, dankzij de hoge click through rate, de vacature ook nog eens 2.651 keer gelezen. En vonden we dat niet al een mooi resultaat, nog blijer werden we van 13 sollicitanten. Zo zie je maar dat je ook met een klein budget en een beperkte hoeveelheid kanalen een succesvolle wervingscampagne opzet. Als je je maar verdiept in de doelgroep en de hele campagne continu optimaliseert. Het allermooiste nieuws? Er genoeg zeer geschikte kandidaten tussen, zodat de vacature ingevuld werd.

Benieuwd hoe wij jou kunnen helpen met een succesvolle wervingscampagne?

Lees het hier
Return to top of page