Skip links

swm-1Reinaerde-logo_opt

Reinaerde

Een wervingscampagne in de zorg.

133087

keer vertoond op Social media

3300

Unieke paginabezoeken

36

Sollicitanten

De uitdaging

Een groep kandidaten, die enorm gewild is in de arbeidsmarkt, binnenhalen. En dat terwijl er nog minimaal 5 serieuze concurrenten op dezelfde kandidaten azen. En ook nog midden in de zomervakantie. Het gaat om Begeleiders B en Verpleegkundigen voor verschillende woongroepen in de regio midden-Nederland.

Onze oplossing

In 8 weken tijd hebben we alle online kanalen ingezet, waarop onze doelgroepen zich bevinden. Hoe we dat wisten? We hadden eerst uitgebreide campagneprofielen van de doelgroepen gemaakt. Daarin stonden precies alle social mediakanalen, vacaturesites en nichesites, die de kandidaten gebruiken. Zo kwamen we uit bij Facebook, Instagram, Google, ROC.nl, Medische Banenbank, Gezondheidszorgbanen en nog veel andere niche-kanalen

Een goede basis

We namen niet alleen de campagnes voor onze rekening. We zijn begonnen met het herschrijven van de vacatures, naar positieve en duidelijke teksten. Vervolgens hebben we speciale landingspagina’s ingericht, met mooie video’s en foto’s, die Het Creatiehuis voor Reinaerde maakte. Zo hadden we de ideale start voor succesvolle campagnes.

Het resultaat

Na 8 weken konden we concluderen dat er in totaal 36 kandidaten gesolliciteerd hadden. Daarvan was 61% geschikt qua kennis en ervaring, was 21% via zij-instroom goed gemotiveerd en op te leiden en was 18% niet geschikt. Zo had Reinaerde voldoende kandidaten om bijna 2 volledige woongroepen te vormen.

Benieuwd hoe wij jou kunnen helpen met een succesvolle wervingscampagne?

Lees het hier

Join the Discussion